Dlaczego profesjonalny konferansjer to klucz do udanej konferencji?

uśmiechający się motywacyjny prelegent stojący przed swoją publicznością, która bije brawa
uśmiechający się motywacyjny prelegent stojący przed swoją publicznością, która bije brawa

Zacznijmy od definicji udanej i nieudanej konferencji.

Udana - taka, która się odbyła.

Nieudana - taka, która się nieodbyła 😋

Żartuję!

Udana - taka, z której ludzie pamiętają super rzeczy.

Nieudana - taka, z której ludzie pamiętają fuckup’y i niedziałający ekspres do kawy…

Udana konferencja składa się z wielu różnych elementów i tylko, gdy połączymy je w całość, otrzymamy doświadczenie, które da ludziom niezwykłe emocje.

W zależności od tego, czego chcesz, ważne rzeczy mogą się zmieniać. Na konferencji integracyjnej dla pracowników ważny może być DJ, dobra muzyka i miejsce do tańczenia. Na jubileuszu firmy ważny może być koncert gwiazdy i piękna suknia szefowej. Na konferencji szkoleniowej ważne mogą być wartościowe wystąpienia prelegentów i działający rzutnik. Natomiast niezależnie od tego, co w danym wydarzeniu jest najważniejsze, istnieje jeden element, który wzmacnia główny cel wydarzenia…

Jest nim profesjonalny konferansjer! Albo konferansjerka…

Czego dowiesz się z artykułu:

  • ”udana” konferencja, czyli jaka

  • Co znaczy “profesjonalny” konferansjer

  • Co zapamiętujemy z imprezy

  • Kto wygrywa na współpracy z konferansjerem

  • Czy warto zatrudnić konferansjera

Po przeczytaniu będziesz wiedział/wiedziała, co może Ci dać konferansjer.

Gdy tniemy budżet

Często jest tak, że konferansjer to pierwszy element, który wyrzucamy, gdy tniemy budżet. Natomiast to osoba prowadząca dba o to, jak ludzie czują się na wydarzeniu. Tematu pierwszej prelekcji możemy nie pamiętać. Tortu na oficjalnej gali możemy nie pamiętać. Czy dekoracja była w kolorach zieleni, czy czerwieni możemy nie pamiętać? Ale na pewno będziemy pamiętać to, jak się czuliśmy na wydarzeniu. A o to zadba osoba prowadząca (i dobre zdjęcia, ale to inny temat 😀).

Co znaczy profesjonalny?

Według mnie profesjonalny, czyli taki, który zna się na swojej robocie. Gdy będzie na scenie, to da Ci pewność, że wszystko, co jest związane ze sceną, jest ogarnięte. Jeśli mówcy wyłączy się prezentacja, to on zareaguje. Jeśli coś w scenariuszu się zmieni, to on pomoże. Jeśli będą fuckup’y, to uczestnicy wydarzenia tego nie zauważą, bo on wyjdzie na scenę i skupi uwagę widzów na czymś innym. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że Twojemu klientowi najbardziej zależy na tym, żeby on miał z głowy martwienie się o te rzeczy. A profesjonalna osoba jest w stanie to zapewnić.

Każdy wygrywa

Tak naprawdę z konferansjerem na wydarzeniu każdy wygrywa:

  • Uczestnicy wydarzenia (lepiej się bawią, słuchając jego opowieści i lepiej się czują, wiedząc, co kiedy oraz gdzie)

  • Twoi zaproszeni goście i prelegenci (dobre zapowiedzi ich wzmocnią, a dobre podsumowania pokażą, że są ważni)

  • Zespół techniczny (od konferansjera dostaną czas na działania, gdyby coś się wysypało)

  • Firma (prestiż)

  • Ty jako organizator (spokój)

  • Konferansjer 😋

Zakończenie

Gdy Twoja kieszeń nie pozwala na wydatek związany z konferansjerem, to prowadzenie wydarzenia przez osobę z firmy jest również rozwiązaniem. To jest jak najbardziej w porządku. Natomiast planując budżet, warto dodać do niego konferansjera. Ta kwota zwróci się wielokrotnie 😀

Jeśli chcesz, żeby ludzie zamiast fuckup’ów zapamiętali super rzeczy z wydarzenia, to profesjonalna osoba prowadząca będzie do tego kluczem!